Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Het noorden, Groningen. North area, near Groningen.

Dive everywhere, but 'het Veenmeer' is my houselake.
 
Belg, regio Antwerpen. Is dat kort genoeg bij de Nederlandse grens om even te mogen zwaaien ?
 
Hoe gaat het met iedereen? Bizarre situatie waar we ons nu in bevinden.
Gaat het leven gewoon door of zit iedereen thuis te werken?

Met de sluiting van sportcentra is in ieder geval mijn OW cursus uitgesteld...een van de minst erge dingen, maar wel jammer.
 
Hello... Echt wel een bizarre situatie. Dit zijn we niet gewend. Maar het moet.
Belgie gaat over 30 minuten in lockdown. Thuiswerken dus.
Ook hier zijn alle duikstekken dicht...
 
Het is hier in NL geen volledige lockdown, maar het begint wel zo te voelen.
Heb vannacht de melding gekregen dat mijn trip naar Hawaii ook 'in het water valt', dus de uitstel van het behalen van mijn certificaat heeft nu iets minder druk erop. Erg balen wel.
 
de Belgische regering weigert het een lockdown als dusdanig te noemen maar wanneer iedereen verplicht thuis moet blijven, je geen contact meer mag hebben met mensen buiten het gezin (met uitzondering van 1 vaste persoon), de politie waakzaam toekijkt dat iedereen de 1,5 tot 2 meter afstand houdt bij winkels die wèl open mogen enz… dan noem ik dat wel een lockdown.

Dat het balen is ivm je trip en je certificaat kan ik heel goed snappen. Ik baal ook dat ik al sinds 18 januari niet meer kunnen duiken heb. Vooral nu het net mooi weer is en het ook met natpak best haalbaar is hier te duiken. Maar wat kun je eraan doen... Niets.
 
Mijn duiktrip naar Duitsland van komende zondag heb ik maar gecancelled. Een aantal duiklokaties in Nederland zijn gesloten zoals Beldert en bosmolenplas.

Om eerlijk te zijn ben ik wel van plan om deze week te duiken. Maar ik zal er geen facebook event van maken, gewoon met 2 andere duikers. Voor mij gaat het werk/leven gewoon door omdat ik in een critische sector werk. Ik zal ook in mijn eigen auto rijden en niet samen met andere duikers in 1 auto rijden.

Mijn duiktrip naar Frankrijk in mei zal misschien niet door gaan.

Wel houd ik het nieuws goed in de gaten en zal ik misschien zondag toch niet kunnen gaan duiken als er nog strengere maatregelen worden genomen.

Ik verwacht dat ik binnen een aantal weken aan Corona wordt bloodgesteld. Er zijn al behoorlijk wat mensen in Brabant die het hebben. Daarnaast werken mijn vrouw en ik beide in een kritische sector en komen beide vermoedelijk binnen nu en een aantal weken in contact met iemand die het al heeft.

TOch houd het voor mij ook op als ik ziek/verkouden ben. Ik zal vanaf dat moment thuis blijven.
 
Mijn federatie Nelos laat weten dat hun duikers vanaf heden niet verzekerd zijn als ze toch zouden duiken, tot nader order.
 
Om eerlijk te zijn ben ik wel van plan om deze week te duiken. Maar ik zal er geen facebook event van maken, gewoon met 2 andere duikers. Voor mij gaat het werk/leven gewoon door omdat ik in een critische sector werk. Ik zal ook in mijn eigen auto rijden en niet samen met andere duikers in 1 auto rijden.

Zijn er dan nog duikstekken open in Nederland? Ik dacht dat het gros ook gewoon dicht is ondertussen.
 
Mijn federatie Nelos laat weten dat hun duikers vanaf heden niet verzekerd zijn als ze toch zouden duiken, tot nader order.

PADI liet dit (nog) niet weten.
GUE daarentegen raadt eveneens met klem aan niet te water te gaan en strikt de aanbevelingen op te volgen van de locale autoriteiten.
Gezien alle Belgische stekken dicht zijn is dit niet moeilijk op te volgen.
Dan maar over naar "carpet-training" voor vintechnieken :D
 

Back
Top Bottom