DM+IDC internship worldwide

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Såg inte din post först, jag skrev typ samma sak samma situation, fast jag är 10 år yngre, och kan Mandarin. Så tänkt bara fråga vad bestämde du till slut? Jättenyfiken.
 
Sent svar från mig med, haft fullt upp med att ordna och dona med allt innan utflytt.
Drar till Moalboal, Cebu i Filippinerna i ca 6 månader :) Lämnar landet den 31/8 då jag sagt upp lägenheten här.

Fick bra kontakt med Johan på Neptune Diving där. Skadar aldrig att ha en svensktalande på plats. Så kolla på deras site neptunediving.com
Hyr en bostad i Panagsama Beach.


Sorry for a late response ya`ll. So I will be going to Phillipines for my DM and IDC. Where I will end up after that? Well who knows! :)
 
Lycka till & hoppas du får en suverän tid på Filipinerna.

Kan bara understryka att 40 är inte försent att GoPro. jag är själv 39 och gjorde en helomvänding förra året. Gjorde min DM med Divemaster Internships 2013 och min IDC med GoPro Cozumel 2014 (samma ägare Platinum Course Director Mike Sobel) stannade här nere på Cozumel i 3 extra månader och utbildade hans divemaster elever. När jag åkte hem förra sommaren så var det det värsta jag har gjort. Började direkt smida planer på att åka tillbaka. Så i oktober förra året sa jag upp mig, sålda allt jag ägde gjorde slut med tjejen och boka en enkelbiljett ner till Cozumel. Nu driver jag min egna dyk shop på ön, Cozumel Dive School, enda svenska instruktören på ön vad jag vet.

Välkommen till den professionella dykvärlden. Du kommer inte ångra dig en sekund.

Learn to scuba dive and get your PADI diving certification

Cozumel Dive Academy | Become a Divemaster | Divemaster Internships | Scuba Instructor Training | PADI Divemaster Internships

GoPro Cozumel | PADI IDC | Cozumel Mexico Scuba Instructor Course Training | PADI Scuba Instructor Training
 
https://www.shearwater.com/products/teric/

Back
Top Bottom