Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Leuke filmpjes. Het zicht was zo te zien in de Nuttlar niet overal even goed :‐)

Wij hebben zeker nog een aantal leuke duiken gemaakt de afgelopen periode. GUE Tech 1 gedaan in Kroatië begin juni met een aantal toffe ervaringsduiken op de SS Vis en de SS Lina.
Verder aardig wat DPV duikjes gemaakt, ook altijd leuk om te doen. Helaas is het zicht momenteel op veel plaatsen hier in de buurt niet al te best, verre van ideaal om te scooteren.
Cool... post anders maar een verslagje in 't GUE deel van dit forum. Altijd leuk om te lezen ;-)

Vond zelf T1 mijn moeilijkste GUE cursus... ik weet niet echt waarom, alleen dat dat een team was waar niet iedereen op dezelfde lijn zat qua skills. Kroatie is super leuk natuurlijk, Vis en Lina zijn zowat mijn thuis wrakken ;-) Welke andere wrakken heb je gedaan tijdens de cursus, want Vis is meestal de laatste (diepste) duik als de wind meezit. Wie was de instructeur? Ik weet dat JP op dat moment in de buurt was want zat mid juni op Vis eiland met hem.
 
Hebben jullie nog gedoken?

Het zicht was niet zo geweldig bij de duiken die ik de laatste tijd heb gemaakt, maar ik heb gelukkig toch nog wel leuk gedoken. :)




Coole duiken en leuke filmpjes! Geeft me zin om nog eens naar Nutlar te gaan. Ook de oosterschelde! Ik weet het klinkt raar, maar ik mis toch wel die mooie Oosterschelde duiken (zelfs als 't zicht wat minder is)!

Zelf juist terug van een week naar Premuda eiland... is pak een uur of 8 varen van Krnica (Kroatie). Alle materiaal op de boot voor 1 week inclusief eten enz... doel een aantal weinig bedoken wrakken in kaart te brengen voor een ghost fishing project in een paar weken.

Erg mooie duiken in de 50-75m range. Zeker de UJ201 was de moeite, porcelein gevonden met swastika's op, kompas huis met kompas, veel munitie, dieptebommen, alles gedocumenteerd maar natuurlijk mooi laten liggen.

Typische bodemtijd tss 40-50 min en deco tss 2-3u. Veel stroming en geen vaste lijn, 1 duik shotlijn gemist en volgens tracker vd boot 3km verder uitgekomen na de deco. 1 duik veel te veel wind en dan maar wat plaatselijke zee grotjes bezocht.

Meeste foto's genomen door Ali Fikree, duik buddy Jonas Patteet.
WhatsApp Image 2022-07-14 at 7.31.19 PM (2).jpeg


294008418_10166376569305234_6607516948436276192_n.jpg


293349227_814281809738209_2732549806024471654_n.jpg



293042013_730634694823615_4817152034382320687_n.jpg



293104938_728390165082159_8641916016008143675_n.jpg


292994450_437155871665973_870430947946712614_n.jpg



293210410_725875685287278_4715119364511963830_n.jpg
 
Cool... post anders maar een verslagje in 't GUE deel van dit forum. Altijd leuk om te lezen ;-)

Vond zelf T1 mijn moeilijkste GUE cursus... ik weet niet echt waarom, alleen dat dat een team was waar niet iedereen op dezelfde lijn zat qua skills. Kroatie is super leuk natuurlijk, Vis en Lina zijn zowat mijn thuis wrakken ;-) Welke andere wrakken heb je gedaan tijdens de cursus, want Vis is meestal de laatste (diepste) duik als de wind meezit. Wie was de instructeur? Ik weet dat JP op dat moment in de buurt was want zat mid juni op Vis eiland met hem.

Wij hebben Tech 1 net als Cave 1 bij JP gedaan inderdaad. Wij waren het laatste groepje voor hij naar Vis zou gaan. Buiten die 2 wrakken hebben we geen ervaringsduiken meer kunnen maken. We hadden maar een weekje vakantie dus we moesten de dag na de opleiding helaas weer op huis aan. Voor Cave 1 hebben we er toen wel nog een halve week achteraan geplakt.

Zag dat er toen op Vis mooie duiken zijn gemaakt :wink:. Een aantal mensen uit de groep kennen we wel.

En bij een opleiding is het inderdaad lastig als het team niet op één lijn zit voor wat betreft skills. Ik en mijn partner hebben het geluk dat we altijd samen in een team zitten, en met onze skills zit het tot op heden wel ok. Als je dan een derde teamlid hebt die iets minder sterk is dan heeft dat minder invloed.
 
Coole duiken en leuke filmpjes! Geeft me zin om nog eens naar Nutlar te gaan. Ook de oosterschelde! Ik weet het klinkt raar, maar ik mis toch wel die mooie Oosterschelde duiken (zelfs als 't zicht wat minder is)!

Zelf juist terug van een week naar Premuda eiland... is pak een uur of 8 varen van Krnica (Kroatie). Alle materiaal op de boot voor 1 week inclusief eten enz... doel een aantal weinig bedoken wrakken in kaart te brengen voor een ghost fishing project in een paar weken.

Erg mooie duiken in de 50-75m range. Zeker de UJ201 was de moeite, porcelein gevonden met swastika's op, kompas huis met kompas, veel munitie, dieptebommen, alles gedocumenteerd maar natuurlijk mooi laten liggen.

Typische bodemtijd tss 40-50 min en deco tss 2-3u. Veel stroming en geen vaste lijn, 1 duik shotlijn gemist en volgens tracker vd boot 3km verder uitgekomen na de deco. 1 duik veel te veel wind en dan maar wat plaatselijke zee grotjes bezocht.

Meeste foto's genomen door Ali Fikree, duik buddy Jonas Patteet.View attachment 733846

View attachment 733847

View attachment 733848


View attachment 733849


View attachment 733850

View attachment 733851


View attachment 733852

De foto's zien er goed uit, de duiken zullen wel geweldig zijn geweest :)

Nuttlar vond ik wel leuk, maar Felicitas vind ik zelf leuker, ben je daar al een keer geweest ? De Oosterschelde blijft super, het zicht valt soms (behoorlijk) tegen, maar de hoeveelheid leven en de het uitzicht boven water maken het altijd de moeite waard. Daarnaast zijn het ook erg leerzame duiken vaak (diep en stroming). Kroatië of Frankrijk vind ik mooier, maar een duik in een mijn of Oosterschelde is makkelijker iedere week of paar weken te doen voor mij.

Mocht je een keer in de buurt zijn en naar een mijn of de Oosterschelde willen, dan moet je het maar laten weten.
 
Dit weekend 2 duikjes in de Beldert was al inspanning genoeg met deze tropische temperaturen.

Ik ga morgen ook die kant op! Hoe is het zicht daar op het moment?
 
Late reactie...zondag was het zicht prima! Hoe was het gister?
Was er gisteravond, maar niet voor een duik :wink:

Het was donderdag ook goed! Bij de instap een beetje troebel maar verderop (en zeker onder de thermocline) prima zicht. Slijk-Ewijk was de laatste keer echt dramatisch slecht, door alle algen en dagjesmensen.
 
Hopelijk blijft het zo, zondag weer even het water in daar!
Waarschijnlijk wordt het een intro met volledige Tech uitrusting. Ben benieuwd.
 
https://www.shearwater.com/products/peregrine/

Back
Top Bottom