Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Goede tip...ik ga er naar kijken!
BP/Wing staat in bestelling, drysuit specialty wordt gepland!
Ik heb zin in de koude winter!
 
Ik heb een tijdje geleden voor het eerst met een DPV kunnen spelen en zoals jullie je kunnen voorstellen kriebelt het wel om meer DPV duiken te gaan maken. Ik zag eerder in het thread al wat mensen langs komen die regelmatiger met DPVs duiken en ik vroeg me af of er nog plekken in NL zijn die specifiek leuk zijn om te bezoeken?
 
Ik heb een tijdje geleden voor het eerst met een DPV kunnen spelen en zoals jullie je kunnen voorstellen kriebelt het wel om meer DPV duiken te gaan maken. Ik zag eerder in het thread al wat mensen langs komen die regelmatiger met DPVs duiken en ik vroeg me af of er nog plekken in NL zijn die specifiek leuk zijn om te bezoeken?

Wij hebben onze cursus o.a. in Vinkeveen gehad, daar is het best leuk om op zoek te gaan naar specifieke objecten of om met je DPV een leuk rondje langs de objecten bij de instap te doen. We hebben ook een keer een Vinkeveen eilandentour gedaan maar dat is wellicht wat meer voor de gevorderde scooteraars.

Verder is misschien Slag Stormvogel in het Oostvoorne Meer wel leuk om te doen. We zijn ook een keer naar de Boschmolenplas geweest. Grappig om een rondje te doen met een DPV maar vond de toegangsprijs wel erg fors.

Eigenlijk nemen we de DPV bijna elke duik wel mee, er is altijd wel iets leuks te bedenken. Al is het maar het oefenen van loopings en andere kunstjes :wink:
 
Ik heb een tijdje geleden voor het eerst met een DPV kunnen spelen en zoals jullie je kunnen voorstellen kriebelt het wel om meer DPV duiken te gaan maken. Ik zag eerder in het thread al wat mensen langs komen die regelmatiger met DPVs duiken en ik vroeg me af of er nog plekken in NL zijn die specifiek leuk zijn om te bezoeken?

Het is het leukste als het zicht goed is om een dpv te gebruiken. Sommige locaties kan het zicht behoorlijk variëren afhankelijk van het jaargetijde.

Dit vind ik leuke plaatsen:

- Panheel
- Thorn (voorjaar)
- Vinkeveen
- Beldert
- Ewijk
- Grevelingen (Dreischor reefballs naar gemaal en terug)
- Veerse meer
- Nionplas

Oosterschelde is ook leuk, maar dat is behoorlijk pittig met slecht zicht, stroming, vislijnen, watersporters enz.

Oostvoornse meer kan geweldig zijn, maar alleen als het zicht goed is en kijk uit voor surfers…

Houd er rekening dat je ook weer terug moet, ook als je accu leeg is of je dpv defect raakt. Watersporters verwachten al niet altijd duikers, last staan duikers die een grote afstand afleggen en op een plaats bovenkomen waar ze dat niet voor mogelijk hielden. Ik zal je mijn ervaringen/problemen besparen.
 
Ik heb een tijdje geleden voor het eerst met een DPV kunnen spelen en zoals jullie je kunnen voorstellen kriebelt het wel om meer DPV duiken te gaan maken. Ik zag eerder in het thread al wat mensen langs komen die regelmatiger met DPVs duiken en ik vroeg me af of er nog plekken in NL zijn die specifiek leuk zijn om te bezoeken?
Barrage de leau d’Heure, niet in NL en misschien wat uit de richting maar wel tof met DPV.
 

Ik ben terug van een lang weekemd Frankrijk. Doordat er in de voorgaande weken veel regen was gevallen viel er helaas weinig te duiken. We hadden veel spullen thuis kunnen laten. Van de 9 flessen heb ik er maar 2 gebruikt.
 

Ik ben terug van een lang weekemd Frankrijk. Doordat er in de voorgaande weken veel regen was gevallen viel er helaas weinig te duiken. We hadden veel spullen thuis kunnen laten. Van de 9 flessen heb ik er maar 2 gebruikt.
De komende weken zal het niet beter worden. Olivier heeft de tent al dichtgegooid.

Mijn volgende trip is in April...cursus ccr.
 
Ik ben terug van een lang weekemd Frankrijk.
Er was dit najaar veel water overlast.

Wel tof om de ingang van Truffe is te zien. In september ben ik met wat moeite binnen geraakt met een D12 maar tot net na de ingang was er zeker 10cm zicht 😂
 
https://www.shearwater.com/products/swift/

Back
Top Bottom