Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!


We hadden een mooie dag bij de Christine, er waren geen andere duikers. Toen we terug kwamen bij de ingang zagen we de oppervlakte vanaf 20 meter diepte.

Hebben andere duikers ook nog foto’s en/of video van duiken van de laatste tijd ?
Gaaf Barth!
Het zicht laatste duiken was niet best in de Beldert...wel een mooie steur gezien...blijft gaaf!

Mooie video! Lijkt me toch best spannend om zo'n mijn in te gaan zonder directe weg naar boven...

Ik heb gisteren in Slijk-Ewijk m'n nieuwe droogpak voor het eerst mee onder water genomen (yay!) maar we hebben weinig leven gezien dus de video is waarschijnlijk niet heel spectaculair...
Hoe bevalt het droogpak duiken?
Was voor mij best even wennen, met een nieuw (dun) onderpak (en dus minder lood) duikt het een stuk soepeler.
 
Was voor mij best even wennen, met een nieuw (dun) onderpak (en dus minder lood) duikt het een stuk soepeler.

Zeker even wennen ja, maar ik moet zeggen dat het me meeviel. Je moet alleen wel echt opletten dat je op tijd lucht uit je pak dumpt, anders zijn de laatste paar meters (ondiep) niet te doen. Ben één keer ongewenst aan de oppervlakte gekomen maar dat was aan het eind van de duik, na alle stops, vlakbij de kant waar de plas maar 2-3 meter diep is.

Ik heb ook een vrij dik onderpak (Mola Mola Thermoflexx+) dus heb ook aardig wat lood nodig: 8kg bovenop m'n stainless steel backplate. Heb gisteren een reep lood op m'n backplate geschroefd, en twee kleine loodpockets op de flesband gezet, dus morgenochtend bij Slijk-Ewijk eens testen hoe dat bevalt.

Wat voor onderpak gebruik jij nu, en hoeveel lood? En hoeveel lood had je nodig met dat dikkere onderpak?
 
Hoe bevalt het droogpak duiken?

Hier was ik niet echt op in gegaan net, maar het droogpak duiken an sich is echt heerlijk zeg! Als je een beetje speelt met de lucht in het pak is het veel makkelijker om mooi horizontaal in trim te liggen. En na de duik droog en warm het water uit komen is wel echt heerlijk!
 
Heb gisteren een reep lood op m'n backplate geschroefd, en twee kleine loodpockets op de flesband gezet, dus morgenochtend bij Slijk-Ewijk eens testen hoe dat bevalt.

Nou, dat was best ruk :D. Door de pockets op de bovenste flesband werd ik teveel voorover geduwd, dus de hele duik aan het ploeteren geweest om netjes horizontaal te liggen. Volgende duik de pockets op de onderste band, of proberen naar de webbing van mijn wing te verhuizen.
 
Goedemorgen, ik zal hier ook maar wat posten! Ik ben 33, heb rond mijn 18e mijn padi dive master gehaald en heb 400-500 duiken gemaakt. Ik ben van plan aanzienlijk meer te gaan duiken in NL en evt de tec kant op te gaan in de toekomst. Ik woon in de regio Den Bosch en moet het Nederlandse duiken nog gaan ontdekken aangezien ik vooral ik Frankrijk, Italië of tropisch heb gedoken, dus volgende stappen zijn waarschijnlijk droogpak en twin. Ik ben nu ook bezig met het aanschaffen van nieuwe apparatuur waarmee ik ook door kan groeien naar tec en zal aan een GUE fundamentals een keer beginnen.

Groeten,

Thom
 
Goedemorgen, ik zal hier ook maar wat posten! Ik ben 33, heb rond mijn 18e mijn padi dive master gehaald en heb 400-500 duiken gemaakt. Ik ben van plan aanzienlijk meer te gaan duiken in NL en evt de tec kant op te gaan in de toekomst. Ik woon in de regio Den Bosch en moet het Nederlandse duiken nog gaan ontdekken aangezien ik vooral ik Frankrijk, Italië of tropisch heb gedoken, dus volgende stappen zijn waarschijnlijk droogpak en twin. Ik ben nu ook bezig met het aanschaffen van nieuwe apparatuur waarmee ik ook door kan groeien naar tec en zal aan een GUE fundamentals een keer beginnen.

Groeten,

Thom

Er is in Brabant een behoorlijke gue groep. Als je tips nodig hebt of fundamentals hebt gehaald en buddy’s zoekt, dan ben je welkom. 😉

Ik zou niet te lang wachten met fundamentals, zodra je je nieuwe materiaal onder controle hebt kan je eigenlijk fundamentals doen, het is een cursus en geen examen.
 
Hey @Thombalabomba, volgens mij kwam ik je ook al tegen in het duikers-topic op he Tweakers.net forum. Welkom hier! Ik ga in september Fundamentals doen met Erik Wurz, ik zal tegen die tijd uitgebreid verslag doen.

Ik duik zelf regelmatig in Slijk-Ewijk en af en toe in De Beldert, laat maar weten als je een keer wilt aanhaken!
 
@barth is er een plek om GUE groepjes te vinden? Ben benieuwd of er bij mij in de buurt ook zo'n groep zit, maar heb nog geen plek gevonden om die groepen te vinden.
 
@barth is er een plek om GUE groepjes te vinden? Ben benieuwd of er bij mij in de buurt ook zo'n groep zit, maar heb nog geen plek gevonden om die groepen te vinden.

De groepen zijn denk ik behoorlijk verspreid. Je zou op de Facebook groep van gue-Nederland een bericht kunnen plaatsen met de vraag of er gue buddies zijn in jouw regio.

Er zijn veel groepjes denk ik op Facebook en WhatsApp. Sommige mensen duiken met vaste buddy’s en hebben een kleine groep.

Vroeger was er dir-NL, daar zaten toen gue duikers van heel Nederland bij. Je kon daar ook van iedereen woonplaats en dergelijke zien. Er waren een paar dagen per jaar dat bijna iedereen van die-NL samen kwam.

Nu is het behoorlijk verspreid en zijn er groepen die niet commercieel zijn en groepen die wel behoorlijk commercieel zijn.

Je kan ook kijken of er nog meer gue instructeurs bij jou in de buurt zitten en die vragen, ik verwacht dat zij er ook wel zicht op hebben welke groepen gue duikers er in hun regio zijn.
 
Er is in Brabant een behoorlijke gue groep. Als je tips nodig hebt of fundamentals hebt gehaald en buddy’s zoekt, dan ben je welkom. 😉

Ik zou niet te lang wachten met fundamentals, zodra je je nieuwe materiaal onder controle hebt kan je eigenlijk fundamentals doen, het is een cursus en geen examen.
Bedankt voor de tip! Ik ben van plan om ssi wreck/advanced wreck met drysuit en twin te doen om zo meteen te wennen, en dan gue fundies. Ik ben me nog aan het oriënteren waar ik dit het beste kan doen in vanuit Brabant (fundies)
 
https://www.shearwater.com/products/teric/

Back
Top Bottom